Jak się uczyć na ostatnią chwilę do egzaminów?!

Cześć! Dzisiaj wstawiam tutaj dosyć krótki post, dotyczący kilku porad co do nauki. Jak pewnie już wszyscy wiemy, za tydzień odbędą się egzaminy gimnazjalne, a za dwa tygodnie ósmoklasisty. Niestety wywołują one sporo stresu pośród uczniów, a wiem to z własnego doświadczenia, bo sama jestem teraz w ósmej klasie. Wiadomo, że te testy nie są jeszcze tak ważne jak np. matura, jednak większości z nas zależy na dostaniu się do dobrego liceum. Jeśli piszesz w tym roku, ale zaczynasz przygotowania na ostatnią chwilę, to ten post jest właśnie dla Ciebie, lecz te rady są w większości ogólne, żeby także inni mogli z nich coś pozytywnego wyciągnąć.
1. Po pierwsze i najważniejsze zabierz się za przygotowanie jak najszybciej, gdyż zostało naprawdę mało czasu. Ucz się regularnie, rozplanuj czego zamierzasz się nauczyć konkretnego dnia - to nie pozwoli Ci o niczym zapomnieć. Nie przepracuj się, bo zawsze trzeba znaleźć czas na odpoczynek oraz regenerację.
2. Czasami łatwiej jest się uczyć z własnych notatek. Nawet jeśli pewne informacje znajdują się w książce, przepisanie ich, utrwali nam je. Trzeba jednak pamiętać o tym, że takie kartki z notatkami, łatwo się gubią, dlatego ten sposób polecam jedynie osobom dobrze zorganizowanym ;)
3. W sprzedaży są dostępne świetne książki do powtórek przed testami tzw. "Repetytorium". Znajdują się w nich wszystkie najważniejsze informacje i wiadomości ze wszystkich lat nauki. Przykładowo z matematyki są zestawione w działy, po których można znaleźć ćwiczenia, zadania i zadania egzaminacyjne. Te książki to świetna sprawa, bo zbierają w sobie wszystko co musimy wiedzieć, a do tego pozwalają sprawdzić nam tą wiedzę przed samym sobą. Warto w nie zainwestować.


4. W późniejszych etapach przygotowań warto jest chwycić za próbne arkusze. Są to gotowe testy, przygotowane jako przykłady tego, co może się pojawić na właściwym egzaminie. Na końcu zawsze znajduje się klucz odpowiedzi, więc możemy siebie łatwo ocenić i z każdym zrobionym arkuszem, widzieć upragniony progres w wynikach.


5. Kiedy zasiadasz do nauki stwórz wokół siebie przyjazną aurę. Jeśli łatwo Ci się uczyć przy muzyce, to nie wahaj się nad włączeniem jej. Z własnego doświadczenia wiem, że zawsze warto mieć przy sobie coś lekkiego do picia - wodę, czy herbatę. Jeśli chodzi o porę nauki, jest to kwestia bardzo indywidualna. Mi najłatwiej jest przyswajać różne informacje rano albo wczesnym popołudniem. Niektórym jednak jest łatwiej się uczyć wieczorem lub w nocy, jednak ważne też jest żeby się wysypiać, więc nie przesadź.
6. Świetnym sposobem na zapamiętywanie pewnych informacje jest sporządzenie swoich własnych fiszek. Są to po prostu dwustronne karteczki, z których możemy się nauczyć i ciągle sobie powtarzać, np. nowe pojęcia, czy też słówka. Wystarczy na jednej stronie napisać definicję, a na drugiej, jej wytłumaczenie albo słowo z języka obcego, i jego tłumaczenie po polsku.
Na koniec życzę powodzenia wszystkim osobom, które podchodzą w tym roku do jakichkolwiek ważnych egzaminów. Pewnie tylko pojedyncze osoby zaczynają się do nich uczyć dopiero teraz, ale mam nadzieję, że te moje porady, komuś się przydadzą :)

Komentarze

  1. Jestem ciekawa jak wygląda materiał na egzamin ósmoklasisty.
    Myślę, że wszystko zależy od naszej organizacji i chęci. Obecnie przygotowuje się do matury, oczywiście nie zapominając o nauce do sprawdzianów. Ogarniając jednego dnia materiał z różnych dziedzin potrzeba na prawdę wiele skupienia i samodyscypliny :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał na nasz egzamin jest rozbudowany, ale na szczęście bez przyrodniczych i historii. Powodzenia na maturze! :)

      Usuń
  2. bardzo jestem ciekawa jak teraz będą wyglądały egzaminy ;) życzę powodzenia wszystkim na egzaminach!
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i ja też przynam, że jestem ciekawa, ale też zestresowana :/

      Usuń
  3. Ciekawi mnie ten egzamin ósmoklasisty :D Ja zdawałam kiedyś gimnazjalny a dokładnie 5 lat temu :) Wszystkim którzy teraz przygotowują się do testów życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa jak będzie wyglądał ten egzamin :) post na pewno się przyda tegorocznym ósmoklasistą, więc przekażę dalej :)
    Ja swój egzamin mam za sobą i uważam że kluczem jest regularna nauka - później tylko powtórki i ciach egzaminy po 80% :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za miłe słowa! 80% to super wynik :)

      Usuń
  5. Ja myślę, że nie ma się co stresować :D Mając podstawową wiedzę to raczej nic trudnego :) A przed egzaminem polecam czytać ogólne streszczenia, zawsze się z nich coś zapamięta!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty