Zdrowe i pyszne przekąski, czyli zmiana nawyków żywieniowych

Hej! Dzisiaj publikuję posta na temat, który w mojej opinii, jest czasem każdemu bliski. Podam tutaj parę słonych, czy słodkich przekąsek, które mogą stanowić zamienniki, dla tych niezdrowych.
Wiem, że każdy, nawet osoba z najsilniejszą wolą, czasem ulega pokusom. Zwłaszcza wieczorową porą, lubimy sięgać po słodycze i inne niezdrowe snacki. Po kiepskim dniu również wiele osób ma do tego tendencje, aby rzekomo poprawić sobie humor. Nie jest to dobre, gdyż często po prostu tracimy rachubę i jemy zdecydowanie za dużo. Zwłaszcza niekorzystne jest to na noc. Mnie samej, zdarza się to bardzo często.
Mówi się o wielu sposobach na zahamowanie pragnienia słodyczy, takich jak picie wody z cytryną, jednak z własnego doświadczenia wiem, że to nie zawsze działa. Wiadomo, że jednym z lepszych zamienników słodkości są owoce, najlepiej świeże, a słonych przekąsek np. różne orzechy, ale niestety to czasem też nie wystarczy.
Słodycze i słone snacki najbardziej popularne i tanie na rynku, są zazwyczaj bardzo niezdrowe. Patrząc w skład, niejedna uświadomiona osoba złapała by się za głowę. Istnieją już teraz zdrowsze, bardziej proste przekąski, które oferują niektóre sklepy i parę z nich tutaj przedstawię.
Jabłka suszone w plastrach są bardzo smaczną, lekko słodką przekąską. Nie mają za dużo kalorii, ani dodatkowych słodzików w sobie. Można je dostać w Rossmannie, na dziale z jedzeniem, ale nie tylko.



Chrupki z soczewicy są pysznym słonym snackiem. Ich skład jest bardzo prosty, poza tym, że są dodatkowo solone, ale nie są tłuste. Kaloryczność też jest w porządku w porównaniu do normalnych chipsów z ziemniaków. Można je dostać tylko w Rossmannie, z tego co wiem. Z tej serii istnieje też smak hummusa.



Ziarna kawy w czekoladzie z firmy Anny Lewandowskiej są idealną słodkością dla miłośników kawy. Ich skład jest oparty na czekoladzie i samych ziarnach, kaloryczność jest okej. Anna Lewandowska produkuje też inne zdrowe produkty, jak na przykład słynne batoniki, głównie na bazie owoców. Te ziarna są dostępne na stacjach benzynowych oraz w większych supermarketach.



Ostatnią moją propozycją na dziś są takie oto kulki. Są one zrobione jedynie z owoców, orzechów i wiórek kokosowych. W opakowaniu jest dwanaście sztuk (cztery po trzy smaki). Ich smak jest bardzo dobry, są też sycące. 



Podsumowując uważam, że każdy może sobie czasem pozwolić na coś niezdrowego - wszystko jest dla ludzi, ale wiadomo, że nie można przesadzać. Dlatego właśnie są też takie opcje i jest ich znacznie więcej, niż ja tutaj podałam. Wiadomo, że są też one często o wiele droższe, ale warto inwestować w swoje zdrowie - w końcu życie ma się tylko jedno.
Dziękuje za przeczytanie. Jeśli spróbujesz którejś z przekąsek, daj znać w komentarzu jak Ci smakuje. Jeśli znasz jakieś własne, również się podziel. Zapraszam do obserwowania. Do następnego razu! 

Komentarze

  1. Odkąd ograniczyłam słodycze czuję się o wiele, wiele lepiej! :) Nie będę ukrywać był to radykalny krok bo kiedyś nie wyobrażałam sobie dnia bez słodkiego he he
    Zdrowe zamienniki łakoci są bardzo dobrym rozwiązaniem.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardz dobra zmiana, gratuluję! Ja dalej mam z tym problem niestety :/ Pozdrawiam <3

      Usuń
  2. uwielbiam jabłka suszone sama czasem robie ale dużo czasu na to schodzi <3
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo ciekawe, czy domowej roboty smakują lepiej.. :)

      Usuń
  3. Te przekąski wydają się naprawdę ciekawe! Muszę po nie sięgnąć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe przekąski,a o tych ziarnach kawy w czekoladzie to pierwsze słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przyznać, że wiele razy starałam się ograniczać słodycze, ale do tej pory nie wyobrażam sobie dnia bez nich. Natomiast nie stosowałam nigdy tego typu zamienników, więc myślę, że chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w dużej mierze ograniczyłam cukier i np jeśli wybieram czekoladę do gorzką - a kiedyś takiej nie mogłam znieść. Jak mam ochotę na coś słodkiego to często sięgam po owoce albo robie koktajle bo bardzo zapychają a są przesmaczne!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję takiej dobrej zmiany naprawdę :)))

      Usuń
  7. Mam podobne zdanie do Ciebie, od czasu do czasu każdy może sobie pozwolić na coś niezdrowego, nie warto popadać ze skrajności w skrajność. Fajne propozycje, ja na przykład bardzo lubię suszone jabłka i inne owoce (:

    https://matiime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować też innych i pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Yummy! I love eating nuts as a healthy pick me up snack.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie przekąski :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oh my! That looks so yummy and healthy too! I wish we have that snack where I live.

    https://sarahrizaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh yeah, maybe u could try them in the future :)

      Usuń
  11. What can you do for your family, and how can we live and eat a little better in our life? The answer is quite simple: By choosing the correct snacks.
    https://www.facebook.com/pg/childactorla/reviews/

    OdpowiedzUsuń
  12. When most of us think of snacking we immediately go for that bag of potato chips or cookies but there are many other delicious alternatives. Not only are these snacks tasty but they might help us lose a few pounds as well.
    The Mens' Store

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty