Jak poczuć klimat Świąt? | Moje sprawdzone metody

Cześć! Oto kolejny post na moim blogu. Tym razem odchodzę od tematyki wakacyjnych podróży i wprowadzę Cię trochę w klimat zbliżających się Świąt.
Jak wiadomo obchodzenie Świąt Bożego Narodzenia jest bardzo ważną tradycją w wielu krajach. Istnieją ludzie, którzy już od listopada nie mogą myśleć o niczym innym niż o krzątaninie świątecznej i finalnym posiedzeniu przy stole z bliskimi i wydaje mi się, że stanowią oni większość nad tymi, którzy nie do końca to lubią. Jak poczuć zimową aurę oraz klimat Świąt? Oto moje sprawdzone sposoby:

1. Światełka i ozdoby
Wiadomo, że najlepszym wizualnym wprowadzeniem do Świąt jest choinka, światełka i inne ozdoby. Według tradycji choinkę powinno się ubierać dopiero 23 grudnia, ale dla mnie to zdecydowanie za późno. Mała, skromna i może nie za tradycyjna choinka już przystraja mój pokój. Światełka, a raczej cotton ballsy są akurat stałą ozdobą mojego pokoju, ale i tak w Święta doceniam je najbardziej.





2. Pierniczki
Pierniczki są idealnym wprowadzeniem Świąt do naszego domu. Poza tym, że sam proces tworzenia ich może być bardzo przyjemny i zabawny, to efekt końcowy może powalić naszą rodzinę w wigilijny wieczór albo przed nim. Można je wykroić w świąteczne kształty i pięknie przyozdobić, a na koniec poczuć ich smak - mocny, korzenny, czy też delikatny, według własnego uznania. Ja osobiście preferuję dodawanie, np. imbiru i cynamonu do moich pierników i ozdabianie ich lukrem domowej roboty.



3. Muzyka
W wielu domach w wigilię śpiewa się kolędy, ale nie o nie mi dzisiaj chodzi. Ja bardzo lubię parę dni przez Świętami, wprowadzać się w ich nastrój, słuchając świątecznych piosenek. To moje ulubione piosenki świąteczne, których słuchanie zaczęłam już tydzień temu. Dodatkowo bardzo fajne jest moim zdaniem oglądanie świątecznych filmów. Netflix, ale i telewizja daje nam już parę świetnych propozycji.

4. Świeczki
Dają one idealną atmosferę zimową. Mały płomień rozgrzewa, a do tego pięknie pachnie. Ja jestem fanką ich palenia, zwłaszcza zimą. Sama posiadam już całkiem sporą kolekcję tych z Yankee Candle. Kocham ich zapachy całym sercem. Ciekawie świeczki posiada też firma Wood Wick. One są już troszkę mniej urozmaicone, a bardziej eleganckie i stonowane, ale posiadają wyjątkową cechę - drewniany knot, który imituje dźwięk skrzypiącego drewna w kominku. Dodaje to jeszcze więcej przytulności. Jeśli posiada się mały kominek, można palić woski. One są wyjątkowo przyjemne, ponieważ dają intensywniejszy zapach niż świeczki i bardzo trudno je skończyć. Firma Yankee Candle również ma je w świetnych zapachach.




5. Zakupy
Świąteczne zakupy w Stanach Zjednoczonych zaczynają się już w połowie listopada. W Polsce może trochę później, ale i tak nasz szał zakupów przed świątecznych jest imponujący albo można powiedzieć, że zadziwiający. Promocje i świąteczne wersje produktów królują już w sklepach. Może zabrzmi to trochę prosto, ale i takie zakupy potrafią obudzić w nas klimat bożonarodzeniowy oraz poprawić humor, jeśli jest taka potrzeba. Możemy kupić prezenty pod choinkę dla naszych bliskich albo sprawić sobie samym jakąś przyjemność.

6. Adwent
Adwent jest to czas zaczynając się 1 grudnia i kończący 24. Dla wielu ludzi ma on ogromne znaczenie duchowe, pozwala on bowiem przygotować się do Świąt wewnętrznie. Osoby wierzące chodzą, np. na roraty. Powinniśmy pamiętać, że w adwencie nie chodzi o kalendarze adwentowe, chociaż są one przyjaznym umileniem tego oczekiwania na wigilię. Otwieranie okienka każdego dnia poprawia nam humor i wprowadza w dobry nastrój na nowy dzień, jak również odlicza dni. Ja w tym roku nabyłam jeden słodki z Lindta oraz kosmetyczny z Makeup Revolution. Jak narazie z obydwu jestem bardzo zadowolona.



7. Pomaganie
Jak narazie podałam tutaj sposoby na poczucie Świąt z zewnątrz i bardziej materialnie, ale myślę, że najlepszym sposobem na to jest pomoc. Pamiętajmy o tym, że mimo, że większość z nas spędza ten czas w cieple, z rodziną i pełnym brzuchem, to są ludzie, którzy nie mają w życiu tyle szczęścia. Jest wiele sposobów na to, żeby im pomóc, zaczynając na zwykłym wpłacaniu pieniędzy i kończąc na wolontariacie na ich rzecz. To samo tyczy się zwierząt. Wiele z nich głoduje w tę zimę. Pomórzmy im, np, donosząc karmę do schronisk. W tym roku OLX organizuje też świetną akcję dotyczącą pomocy pieskom. W bardzo łatwy sposób można je nakarmić. Wystarczy zainstalować aplikację OLX i raz dziennie klikać przycisk "nakarm" przy wybranym piesku. Z każdym kliknięciem zwiększa się szansa na to, że OLX przekaże karmę danemu zwierzakowi.

8. Śnieg
To akurat nie jest zależne od nas, ale jak wiemy śnieg jest bardzo pomocny przy poczuciu Świąt, ponieważ jest on z nimi kojarzony. Białe Święta to coś, na co czeka większość ludzi. Nadaje on niepowtarzalną atmosferę.


I to by było na tyle. Mam nadzieję, że post się Tobie spodobał i skorzystasz z którejś z moich metod. Jeśli masz też jakiś swój sposób na poczucie tego wspaniałego klimatu, to podziel się nim w komentarzu na dole. Życzę każdemu tutaj wesołych świąt, spędzonych w miłej, rodzinnej atmosferze oraz czerpania jak najwięcej radości ze wszystkiego co z nimi związane. Wykorzystajcie ten wolny czas dobrze, poświęćcie go bliskim!

Komentarze

  1. Ja słucham muzyki świątecznej, nawet do nauki. Najbardziej lubię w wersji Disneya, bo kojarzy mi się z dzieciństwem :) pierniczki mam gotowce, bo mieszkam sama, a brak mi cierpliwości do pieczenia. Oprócz tego świeczki i lampki to moje ozdoby :)
    http://karina.stankowicz.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Widzę, że już jesteś w pełnej gotowości. Wesołych Świąt <3

      Usuń
  2. I nawet wszystko złączone do siebie nie daje mi tej magii... Raczej jeden czynnik, o którym zapomniałeś- ludzki. To ludzie sprawiają, że jest ta magia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że to najważniejsze, ale wspomniałam przecież o spędzaniu czasu z bliskimi. Metody w punktach są tymi materialnymi ;)

      Usuń
  3. Uważam, że wszystko co wymieniłaś się zgadza. Praktykuje wymienione powyżej punkty. Choć wiadomo, że nie tylko o to w świętach chodzi. Dla mnie to też sprawa duchowa.
    Pandora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to prawda. Dobrze, że podchodzisz do tego w ten sposób

      Usuń
  4. Myślę, że właśnie warto się przygotowywać cały adwent duchowo i zewnętrznie ;) . Z dekoracji, taki świąteczny klimat wg. mnie, najbardziej wprowadzają migoczące lampki :3. Piękne pierniczki ;). Nie słyszałam o tej akcji OLX, ciekawe czy już się zakończyła :/. Za to klikam na innych stronach np. Pajacyk. A kalendarz z MUR, warto kupić ;3?
    https://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się i dziękuje! Jeśli chodzi o akcję OLX, to już się skończyła, ponieważ każde zwierzątko otrzymało 100% kliknięć <3 Kalendarz moim zdaniem jest zdecydowanie wart swojej ceny - miałam ogromną zabawę z otwierania go, a kosmetyki są super dobrane i świetne jakościowo. Pozdrawiam ;)

      Usuń
  5. Też mam takie metody, a dla śniegu specjalnie pojechałam na święta w góry :D
    Super post, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo to mam nadzieję, że spędziłaś miło czas. Również pozdrawiam :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty