Moja podróż do Madrytu! cz.1

Cześć! Oto kolejny post podróżniczy na moim blogu. Tym razem opiszę mój wakacyjny wyjazd do Madrytu. Zapraszam do czytania!
Madryt jest stolicą, a zarazem największym miastem w Hiszpanii. Leży w jej środkowej części. Miasto to emanuje niezwykłą energią. Za dnia eksponuje turystom swoją wspaniałą architekturę i atrakcje kulturalne, natomiast nocą po prostu ożywa ze zdwojoną energią. Ja zwiedzałam Madryt przez 4 dni. Zdążyłam w tym czasie doświadczyć wszystkiego co najważniejsze, jednak wiadomo, że więcej czasu też spożytkowałabym w dobry sposób. Pogoda wtedy była niezwykle upalna. Tak naprawdę chłodno robiło się dopiero bardzo późnym wieczorem. Madryt ma świetnie rozwiniętą komunikację miejską. Istnieje aż 12 linii metra, którym ja w większości się poruszałam, bo jest to niezwykle proste. Do tego są jeszcze tramwaje i autobusy, a z bardziej alternatywnych środków transportu, po mieście rozstawionych jest sporo elektrycznych hulajnóg, np Lime's. Jest to niezwykle zielone miasto, w Madrycie jest bowiem wiele takich przestrzeni jak parki, czy ogrody. 
Hiszpanie żyją dosyć specyficznym stylem życia. Duża część z nich nie trudzi się ciężką i długą pracą na codzień. Wstają dosyć późno nawet w dni robocze, po obiedzie robią sobie sjestę, która trwa czasem nawet i 2 godziny. Lubią imprezować do późna. Ciekawostką jest to, że nie wielu Hiszpanów zna język angielski. Zdecydowanie wolą oni mówić do turystów w swoim języku, nawet jeśli wiedzą, że ci ich nie rozumieją. Jeśli chodzi o kuchnię to wydaje mi się, że jej podstawą są tzw. tapas, czyli hiszpańskie przystawki, które można znaleźć w prawie każdym ulicznym barze. Przykładowe tapas to np. owoce morza w różnej formie, krokiety, kiełbasa chorizo, omlet, ziemniaki, czy oliwki. Ja osobiście uważam, że w większości są przepyszne. Poza tym hiszpańska kuchnia opiera się w dużej mierze na mięsie, mimo to ja jako wegetarianka, jakoś dałam sobie radę z jedzeniem i wcale się nie zawiodłam. Jeśli chodzi o hiszpańskie słodkości to chyba najbardziej znane są churros. Są to paluchy zrobione z chrupiącego, ale jednocześnie miękkiego i tłustego ciasta. Hiszpanie lubią spożywać jest z czekoladą na śniadanie. Ja jestem ich wielką fanką osobiście.
Zwiedzanie Madrytu rozpoczęłam krótkim spacerem i zwykłą obserwacją.




Następnie weszłam na Plaza Major, czyli inaczej Plac Główny - najważniejszy plac miejski w tym mieście. 







Kolejny bardzo ważny plac w Madrycie, na który poszłam to Puerta del sol. Na placu znajduje się pomnik Karola III i dwudziestotonowa statua niedźwiedzia wspinającego się na drzewo poziomkowe, czyli symbol Madrytu, a zarazem jego herb. Byłam też pod Centralnym Urzędem Pocztowym w Madrycie i Bankiem Hiszpanii. 









W ramach odpoczynku od upału, a przy okazji dokształcenia malarskiego, zwiedziłam muzeum Prado, które było ogromne. Z zewnątrz było w remoncie.


Następnie wybrałam się na spacer do parku, w którym znajdował się Kryształowy Pałac, czyli zjawiskowa budowla w całości wykonana ze stali i szła, nad jeziorem. Zrobił na mnie ogromne wrażenie. Pływałam również na łódce, po jeziorze, co było bardzo ciekawym doświadczeniem. 









Na koniec wybrałam się do kolejnego muzeum sztuki Reine Sofia. Zobaczyłam w nim głównie dzieła Pabla Picassa. 


Dziękuje bardzo za przeczytanie tego posta. Zachęcam do zostawienia komentarza i obserwowania mojego bloga. Może byłaś/eś kiedyś w Madrycie? Podziel się ;) Do zobaczenia w drugiej części tego posta!

Komentarze

  1. Nigdy nie byłam w Madrycie.
    Zdjęcia w pełni oddają urok i klimat tamtego miejsca, Madryt spodobał mi się zarówno architektonicznie jak i krajobrazowo <3
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne miejsce <3 Kryształowy Pałac robi na mnie ogromne wrażenie- mam nadzieję, że uda mi się go wkrótce zobaczyć na żywo ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego co widzę, Madryt to cudowne miasto, które bardzo bym chciała odwiedzić!
    xoxo
    ysiakova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie byłam w Madrycie, ale chciałabym się bardzo wybrać. Zdjęcia są cudowne! :)
    Pozdrawiam <3

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Madrid is a place with a lot of natural beauty, rich in history, and has a beautiful environment.
    Child Actor LA

    OdpowiedzUsuń
  6. ale rewelacja! zazdro, nigdy jesczez nie byłam w Madrycie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hiszpania marzy mi się od dawna, a Madryt wyglada wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale nie tylko wygląda - on jest wspaniały :))

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty